sobota, 8 marca 2014

Podkowa Leśna - idealny spacer :)

Uwielbiam zwiedzać nowe miejsca, zwłaszcza jeśli mogę tam zabrać Tosiaka :)
Wiosna już powoli się budzi więc postanowiłyśmy zacząć sezon wycieczkowy.
Co tydzień będziemy wybierać się na jednodniowe wycieczki za miasto :)

W ten weekend miałyśmy nigdzie nie wychodzić, ale nie mogłam sobie odmówić spaceru w taką pogodę :) Postanowiłyśmy wybrać się gdzieś poza granice Warszawy, gdzie bez problemu można dojechać kolejką...Wybór padł na Podkowę Leśną.

Niespełna 40 minut kolejką WKD i jesteśmy w innym świecie. Miasto - park, bo tak definiuje się Podkowa Leśna, jest niesamowitym miejscem. Malownicze uliczki z posiadłościami jak z katalogu są już wystarczającą trasą spacerową. Przechadzanie się między krętymi dróżkami cieszy oczy. Każdy dom jest wyjątkowy, każdy w innym stylu, a mimo to są tak niesamowicie spójne.

Największą atrakcją Podkowy jest Muzeum Iwaszkiewiczów, z ogromnym (8000 mkw) zalesionym terenem, gdzie można spacerować z psem, byle na smyczy :)
Niestety, dziś był zamknięty, ale następnym razem na pewno wpadniemy :)

Na początku troszkę się przestraszyłyśmy, że wycieczka nam się nie uda, jednak nic bardziej mylnego! W Podkowie Leśnej jest bardzo dużo pięknych terenów spacerowych.
Tak trafiłyśmy do Leśnego Parku Miejskiego.

Miejsce na spacer wprost wymarzone. Cicho, bezpiecznie i, co najważniejsze, czysto - dbają o to m.in harcerze, których spotkałyśmy po drodze.  :) Toś biegała cały czas na flexi, ale nie plątała się wokół drzew. W nowych miejscach nigdy nie puszczam jej zupełnie luzem, wiem, że jak coś zwęszy, to może się zapomnieć i zbytnio oddalić.

W parku jest staw, więc w lato może to być świetne miejsce do pływania i aportowania piłki. Teraz jest tam zdecydowanie za dużo kaczek, a Toś ma już aport jednej takiej kaczuch na sumieniu...

Dużo pustych przestrzeni, idealnych na psie harce, aporty lub piknik to domena tego miejsca. Dzisiaj wyjątkowo byłyśmy tam same, ale następnym razem z pewnością wybierzemy się większą psio-ludzką grupą :)

Co i jak

Do Podkowy Leśnej jechałyśmy WKD'ką i wysiadłyśmy na Podkowa Leśna Główna. Na stacji jest też mała kafejka Wu Cafe, gdzie bez problemu weszłyśmy z psem po kawę na wynos :)

Szczęśliwe i pobudzone kawą, trafiłyśmy na niebieski szlak, który prowadzi prosto do muzeum. Długość szlaku to około 6 km. Szlak wchodzi w skład trasy Śladami Iwaszkiewicza. Całość trasy jest świetnie oznakowana, nie tylko jeśli chodzi o szlaki, ale także główne atrakcje miasta.

W sumie cały spacer w Podkowie zajął nam 3,5 godziny.

Dla Toś to przede wszystkim nowe miejsce, zapachy i cała reszta ciekawostek. Dla mnie, oprócz wycieczki, to też szkolenie futrzastej i szlifowanie jej obycia w nowych miejscach. Zauważyłam, że im częściej zwiedzamy, tym jest spokojniejsza i bardziej uważna.

Za tydzień też gdzieś się wybierzemy :)